luni, 30 iulie 2012

Street fashion & Milano

 << Mergi la Milano? ... aaaa, pai tu mergi la shopping!>> (sau) << ... ooo, mergi in capitala modei!>> ... replici tipice pe care le primeam in momentul in care pomeneam/(sau) pomenesc de Milano. Nu stiu de ce instant ma rusinam si ma fastaceam.  Poate pentru ca la foarte scurt timp de stat acolo mi-am dat seama ca nu ma identificam cu ideea de 'fashion' specific Milano-ului. Ideea mea de Milano, orasul fashion-chic al stilului de pe strada provenea, probabil, din ceea ce urmaream pe Sartorialist ... si mare mi-a fost surprinderea sa descopar ca nu gasesti chiar la colt de strada lume imbracata  'interesant', original, nu copiat la indigo, ci cu personalitate.
... Iar in momentul in care am dat de o persoana care iesea in evidenta prin acel ceva care nu se foarte incadra in peisajul fashion al orasului, mi-am zis ca probabil nu m-am invartit eu pana in acel moment in cercurile pretabile 'street fashion'. Asadar, v-o prezint pe Eugenia:  analist media, pasionata de literatura si citit, care mai nou a intrat in clubul pasionatilor de D&D (dungeons &dragons) lucru pardonabil caci de fiecare data cand ne vedem la o poveste sau o inghetata (ori ambele de-o data) are un accesoriu, un item vestimentar pe care i l-as fura instant. :D
Cum nu am reusit sa ne intalnim pentru un shooting (ca sa folosesc vocabularul de balta) ceea ce mi-ar place pe viitor sa se intample, am rugat-o sa aleaga 3 elemente din garderoba sa pe care le-ar folosi in caz de participare la un eveniment fashion. Si uite ce a iesit:
1. gulerul - declarat ca accesoriul "the one" sau fetiche.
2. little red dress, pentru a o mai scoate din monotonia alora (a se intelege rochite) mici si negre.
3. posete realizate artizanal, in cazul de fata in Maroc.
Apoi interogata de unde isi procura piesele vestimentare a iesit la iveala un mic detaliu, insesizabil cu ochiul liber, dar care poate explica multe: a trait la Paris o buna bucata de vreme si foarte mare parte din garderoba provine din pietele vintage de pe cheile Senei..... buuuuun! de aia nu se incadra complet in imaginea 'fashion-elegant' a Milano-ului ... (mi-am zis eu).
Apoi am intrebat-o, pentru ca totusi nu mai traieste la Paris, in Milano cum se descurca? Raspunsul a venit simplu: si in acest caz sursa sunt pietele vintage de haine, insa cu deosebirea ca in Milano totul costa al naibii de mult datorita etichetei de vintage, de unde necesitatea de a avea rabdare cand sapi in mormanul de vechituri.
Concluzia, daca se poate trage una ... este greu sa intalnesti lume cu un stil personal-fashion sub sintagma 'street fashion' nu doar la noi ci si la ei (aka. italieni, aka. Milano). Daca vreti shopping, nu va sfatuiesc strazile consacrate precum Buenos Aires sau via Torino din Milano caci veti trai o mare dezamagire. In schimb daca va tine pormoneul si vanati piese vestimentare mai special &vintage v-as putea sugera cateva locuri extrem de interesante ... despre care as vrea sa va vorbesc intr-un post ulterior. :)
Little doc.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...